احداث خط فرعی جهت اتصال شهر صنعتی رشت به شبکه سراسری راهآهن
«جمصا» جریان مدیریت صادرات و اقتصاد به نقل از ایسنا: احداث خط فرعی جهت اتصال شهر صنعتی رشت به شبکه سراسری راهآهن
خلاصه خبر: پیشنهاد احداث خط فرعی برای اتصال شهر صنعتی رشت و مجتمع فولاد گیلان به شبکه سراسری راهآهن با هدف تقویت حملونقل ریلی و حمایت از صنایع تولیدی استان گیلان مطرح شد.
نکات کلیدی خبر:
- اهمیت حملونقل ریلی:
- حملونقل ریلی نسبت به حملونقل جادهای مزایای بیشتری دارد و راهآهن گیلان به دلیل موقعیت استراتژیک خود حائز اهمیت است.
- این طرح امکان انتقال بار از جاده به ریل را فراهم کرده و هزینهها را کاهش میدهد.
- پیشنهادات و حمایتها:
- رحمت رحمتنژاد، مدیرکل راهآهن شمال 2، تسهیلات قانونی مانند ماده 12 قانون رفع موانع تولید را برای حمایت از سرمایهگذاران در این بخش برجسته کرد.
- با ایجاد کنسرسیوم توسط شرکتها و صنایع، میتوان از امکانات جدید حملونقل ریلی بهرهمند شد.
- ظرفیتهای شهر صنعتی رشت:
- میرشمسالدین مهدوی، مدیرعامل شهر صنعتی رشت، از تعداد قابل توجه شرکتهای فعال در حوزه صادرات و واردات خبر داد.
- استفاده از ظرفیت راهآهن برای مبادلات داخلی و بینالمللی این صنایع مورد تأکید قرار گرفت.
- همکاریهای پیشرو:
- آمادگی کامل شهر صنعتی رشت برای همکاری با راهآهن اعلام شد.
- برگزاری جلسات مشترک با صنایع تولیدی برای رفع نگرانیها و شفافسازی مسائل سرمایهگذاری ضروری دانسته شد.
این پروژه میتواند نقشی مهم در بهبود زیرساختهای حملونقل گیلان و ارتقای مبادلات تجاری و صنعتی استان داشته باشد.
مشروح خبر: «جمصا» به نقل از خبرگزاری ایسنا/گیلان مدیرکل راهآهن شمال ٢ در دیدار با مدیرعامل شهر صنعتی رشت پیشنهاد احداث خط فرعی جهت اتصال شهر صنعتی رشت و مجتمع فولاد گیلان به شبکه سراسری راهآهن و همچنین جذب بار را مطرح کرد.
رحمت رحمتنژاد امروز، ۴ بهمنماه در جلسه با میرشمسالدین مهدوی، مدیرعامل شهر صنعتی رشت با پیشنهاد طرح شهر صنعتی رشت به شبکه سراسری راهآهن، اظهار کرد: حملونقل ریلی در مقایسه با حمل و نقل جادهای از مزایای بسیاری برخوردار بوده، راهآهن گیلان هم به سبب برخورداری از موقعیت ممتاز و استراتژیک استان بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به موضوع سرمایهگذاری در راهآهن و احداث خطوط فرعی، افزود: در راهآهن جمهوری اسلامی ایران، تسهیلات و قوانین ویژهای جهت حمایت از سرمایهگذاران و بازگشت سرمایه وجود دارد که ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید نمونهای از این قوانین است.
مدیرکل راهآهن شمال ٢، مقرون به صرفه بودن حملونقل ریلی و تلاش دولت جهت حمایت از سرمایهگذاران بخش ریلی را گامی مؤثر در راستای انتقال بارها از جاده به روی ریل دانست و گفت: در حال حاضر ظرفیت بزرگی برای تخلیه و بارگیری بارهای صنایع تولیدی استان گیلان وجود دارد که با ایجاد کنسرسیوم توسط شرکتها و صنایع جهت احداث خط فرعی و اتصال شهر صنعتی رشت علیالخصوص مجتمع فولاد گیلان به شبکه سراسری راهآهن میتوان بهطور دائم از مزایای این نوع حملونقل استفاده کرد که تا قبل از آن، امکان بهرهگیری از سکوی در حال احداث تخلیه و بارگیری ایستگاه راهآهن رشت و استفاده از حمل ترکیبی برای رسیدن به این مهم وجود دارد.
میرشمسالدین مهدوی، مدیرعامل شهر صنعتی رشت هم در این جلسه خلاصهای از وضعیت شرکتها و صنایع تولیدی در شهر صنعتی رشت ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تعداد شرکتهای فعال در حوزه صادرات و واردات در میان صنایع تولیدی استان قابل توجه بوده و بیشک میتوان از ظرفیت راهآهن در حوزه مبادلات بینالمللی و داخلی این شرکتها استفاده کرد.
وی در پایان با تاکید بر آمادگی کامل جهت هرگونه همکاری با راهآهن خاطرنشان کرد: یقینا برگزاری اینگونه جلسات مشترک با شرکتها و صنایع تولیدی استان میتواند کمک شایانی در رفع نگرانیها و دغدغه صاحبان بار و شفافسازی مسائل و موضوعات مربوط به سرمایهگذاری ریلی کند.
انتهای پیام
بروزترین اخبار جریان صادرات و اقتصاد ایران را در جمصا دنبال کنید.
لطفا نقد، نظر و پیشنهاد خود را درباره خبر « احداث خط فرعی جهت اتصال شهر صنعتی رشت به شبکه سراسری راهآهن » از طریق فرم زیر اعلام نمایید.
( جمصا – جریان مدیریت صادرات و اقتصاد ایران)
ارسال یک پاسخ